
Naše výsledky v terénu
Pomohli jsme našim partnerům změnit ulice, hospody i nádraží. Jde zejména o práci vedení a pečlivých zaměstnanců, naše role je startovní výstřel, koncepční dokument, školení, dohled nad implementací a občasná pomoc s vyjednáváním. Projekty vždy vyžadují spolupráci majitelů, drobných obchodníků, korporací, vedení organizací i jejich zaměstnanců. Jde o projekty, na kterých se podílí spousta lidí, pro které design ani kultivace nejsou hlavní náplní práce a za to jim patří velký obdiv a respekt.
Spolupráce s městy
Kultivace našich nádraží pod Správou železnic
Kultivace hospod s Plzeňským Prazdrojem
Kultivace města Žďár nad Sázavou
Starosta města Martin Mrkos pozval Veroniku Rút Fullerovou na konzultace ohledně strategické kultivace reklam ve městě. Veronika pomohla zprostředkovat městu know-how práce s reklamou ve městě a pomohla s darováním brněnského Manuálu pro reklamu. Ušetřila tím desítky tisíc z veřejných peněz. Pomohla také s vytvořením dotačního programu pro nerepresivní kultivaci označení obchodů. O jeho aplikaci se stará Václav Šubrt.
Klíčovou roli v kultivaci města sehrál městský architekt Zbyněk Ryška, který zajistil odbornou kontinuitu soutěže na kultivaci hlavní pěší zóny. Vítězi architektonické soutěže a autoři projektu pěší zóny byli GRIMM architekti ve spolupráci s Vladimírem Fialkou a Klárou Zahradníčkovou. Projekt měl celou dobu starostovu podporu a bez ní by to nebylo možné. Starosta je velkým nadšencem pro kultivaci veřejného prostoru a se svým týmem se stará o každý detail veřejného prostoru ve městě. Kultivace města není hotová, celý tým ji neúnavně posouvá dál. Jde totiž především o kontinuální péči.
Co byla naše role?
- konzultace ke strategické kultivaci reklam
- zprostředkování Manuálu pro reklamu a odborný dozor nad jeho realizací
- odborné poradenství k dotačnímu programu
- další rozvoj strategie





Kvalita veřejného prostoru je zásadní hodnota. Determinuje úroveň života ve městě, a proto má smysl na jeho zlepšování systematicky pracovat. I když to někdy bolí, stojí mrak peněz, času a energie. Naše receptura je mít vizi, spojit se s profesionály jako je Veronika Rút Fullerová a pak vytrvale pracovat. Jak kdysi řekl Masaryk „každodenní drobná práce přináší plody“. Takže má to smysl, stačí uvěřit a vytrvat.
— Martin Mrkos, starosta Žďáru nad Sázavou
Kultivace nádraží pro Správu železnic
Veronika Rút Fullerová se svým studiem spolupracovala se Správou železnic na kultivaci jejích nádraží. Implementace nové koncepce závisí na platných smlouvách s partnery a dodavateli, proto je postupná a dlouhodobá. Práci zde odvedli zejména zaměstnanci Správy železnic v čele s Radanou Man. Dík za nadšení a pečlivou práci patří také zaměstnancům Oblastního ředitelství v Ústí nad Labem (nádraží v Mostě – Lucie Vrátná, Věra Šindelářová) a zaměstancům Oblastního ředitelství v Ostravě (nádraží v Olomouci).
Co byla naše role?
- rešerše 22 nádraží v terénu a schůzky v 8 distriktech
- manuál pro kultivovaná nádraží
- systém práce s reklamou
- materiálové řešení označení obchodů
- vyjednávání se strategickými partnery
- školení 300 zaměstnanců
- pomoc s implementací
Odborný tým na míru projektu:
Veronika Rút Fullerová, Alexandra Georgescu a Tom Kozelský (KOGAA), Kateřina Přidalová, Anna Švarc (DPMP), Magdalena Dudešková, Anna Sajdok, Bára Demovičová & Bára Růžičková.









Kultivace hospod s Plzeňským Prazdrojem
Veronika Rút Fullerová se svým studiem pomohla Pzeňskému Prazdroji s kultivací tisíců jeho partnerských provozoven v Česku a na Slovensku. Ke spolupráci přizvala specialistu na branding Lumíra Kajnara. Interní oddělení vytvořilo nový systém designu, pomocí kterého se podařilo výrazně snížit spotřebu plastů a také snížit spotřebu energií. Práci na tomto projektu udělali zaměstnanci Plzeňského Prazdroje v čele s Markétou Bláhovou, Helenou Dobrou a Martinem Krbcem. Zapojili se také další zaměstnanci, děkujeme zejména Michaele Kelarové, Miloslavě Medové, Anetě Hájkové, Petře Koštové, Michalovi Miklánkovi, Vladimírovi Žváčkovi a taky vedoucímu designu Vladimírovi Přibilovi. A v neposlední řadě obchodní zástupci ze všech krajů Česka a Slovenska. Projekt podpořil důsledný, daty podložený průzkum. Proces je postupný, doposud se povedlo kultivovat přes 6 000 provozoven.
Co byla naše role?
- Rešerše a průzkum terénu
- Výběr typografie (písmo je od Rosetta Typefoundry – Sláva Jevčinová)
- manuál s novým systémem pro reklamu a principy instalace na nejrůznějších domech a místech
- navigace do provozoven ve smyslu směrovek
- školení stovek zaměstnanců
- další rozvoj projektu směrem ke komplexní kultivaci










Veronika umí velmi jednoduše popisovat a vysvětlovat stav věcí. Nebojí se říct svůj názor i s ohledem na to, že se zrovna nehodí do strategie klienta. Díky svým znalostem a zkušenostem nás naučila přemýšlet o reklamě tak trochu jinak – z pohledu spotřebitele. Umí výborně naslouchat a analyzovat potřebné výstupy, které klient očekává. Spolupráce nás neskutečně baví a nabíjí, vždy se těšíme na další setkání.
— Markéta Bláhová a Helena Dobrá, Plzeňský Prazdroj