
Žďár nad Sázavou
Starosta Martin Mrkos pozval Veroniku Rút ke konzultacím ohledně strategické kultivace reklamn ve městě. Díky jejímu zapojení se městu podařilo bezplatně převzít brněnský Manuál pro reklamu. Veronika se rovněž podílela na vytvoření dotačního programu, který podporuje kultivaci reklam bez regulací. Na jeho realizaci se podílí Václav Šubrt. Do dnešního dne prošlo úpravou téměř 50 provozoven.
Významnou roli v procesu sehrál městský architekt Zbyněk Ryška, který zajistil odbornou návaznost při architektonické soutěži na revitalizaci hlavní pěší zóny. Autory vítězného návrhu se stali GRIMM architekti ve spolupráci s Vladimírem Fialkou a Klárou Zahradníčkovou. Projekt po celou dobu těžil z podpory starosty, který je dlouhodobým zastáncem kultivace veřejného prostoru a se svým týmem věnuje pozornost i zdánlivým detailům městského prostředí. Kultivace města zůstává živým procesem a tým na ní nadále systematicky pracuje – jde především o dlouhodobou a trpělivou péči.
Co jsme zajistili?
- Strategie kultivace veřejného prostoru
- Odborný dozor u zpracování mutace brněnského Manuálu pro reklamu
- Odborné poradenství k dotačnímu programu
- Koncepce street artu
Klient: město Žďár nad Sázavou
Městský architekt: Zbyněk Ryška
Poděkování: starosta Martin Mrkos, referent pro reklamu Václav Šubrt
Spolupráce: 2019–2025
Manuál je ke stažení na stránkách města.
V médiích: Žďárský průvodce, Český Rozhlas, iDnes

