Dáváme novou energii lokálním podnikatelům

Organizujeme unikátní soutěž o Výlohu roku, ve které propojujeme malé místní obchodníky se skvělými designéry. Nikdy předtím se nepotkali, mají šibeniční termín odevzdání a chtějí získat trofej od odborné poroty i veřejnosti. Vše se točí kolem instalací ve výlohách, ale tu nejdůležitější roli hrají lidé a to nejlepší, co v nich je.

WINDOW_POP_VYCHAZKA_MOTMOT_FOTO_KAROLINA_KADLCAKOVA_14
DSC08742
WINDOW_POP_VYCHAZKA_MOTMOT_FOTO_KAROLINA_KADLCAKOVA_11
WINDOW_POP_VYCHAZKA_MOTMOT_FOTO_KAROLINA_KADLCAKOVA_07
WINDOW_POP_VYCHAZKA_MOTMOT_FOTO_KAROLINA_KADLCAKOVA_13
WINDOW_POP_VYCHAZKA_MOTMOT_FOTO_KAROLINA_KADLCAKOVA_01
DSC08931
DSC08982-kopie
DSC08944
DSC08371
DSC08834
DSC09048
DSC08698
DSC08783
DSC08803-2

Propojili jsme 23 týmů v Brně a chceme navázat partnerství s dalšími městy

Soutěž založila designérka Veronika Rút Fullerová a architektka Alexandra Georgescu v roce 2019. Druhý ročník výrazně zasáhla pandemie a třetí ročník proto musel být odložen. V roce 2022 byl festival zrušen kvůli invazi na Ukrajinu. Na podzim 2023 ale soutěž znovu odstartovala v plné síle jako festival WINDOW POP. Plánujeme akci v dalších městech a chceme v Brně celorepublikové finále. Chcete zapojit svoje město? Napiště nám!

Vyloha_roku_2020_Nadace_Veronica_HRANA_Studio_11
Co_delame

Design Jan Lechner a Mikuláš Procházka

Udržitelnost jako hra namísto strachu z budoucnosti

Nejvíc nás baví experimenty s materiály a odpadem, který by jiní vyhodili. Designéři se snaží využít odpad a prosazují pozitivní přístup namísto strachu z budoucnosti. Vítěz prvního ročníku využil nepoužité čočky z optiky a vytvořil kinetickou instalaci, jiní pracovali s leštěnými satelity nebo kopou oříškových skořápek.

K čemu soutěž je?

Většina symbolů našich měst od okurek přes perník až po lázeňské oplatky získala věhlas až díky místním podnikatelům, kteří je dovedli zviditelnit. Lokální podnikání umí dát městu živelnou, autentickou identitu a každé město by si ho mělo hýčkat. Někteří obchodníci si ze soutěže odnesli nové přátelství a spolupracovali s designéry na dalších pobočkách nebo nové značce. Jiní si chválili rozšířené obzory a zaznamenali růst tržeb. Je to investice do místních lidí a podpora pro vznik cechů a spolků, které zničil minulý režim. Soutěž i setkávání je základní předpoklad kvalitních služeb pro zákazníky, kteří je docení a podpoří. Příběhy zaznamenáváme v rozhovorech:

Jak se můžu přihlásit do soutěže?
Soutěž zatím probíhá pouze v Brně, během podzimu.
 
Pokud se chcete účastnit jako obchodník, stačí se přihlásit na náš e-mail. Přednost mají vždy lokální obchodníci se sídlem ve městě, v kraji nebo v ČR. Dáme vám vědět, až bude začínat další ročník a pošleme veškeré instrukce. 
 
Jestli jste designér, napište nám a také dáme vědět, až bude otevřená OPEN CALL dalšího ročníku. Pro účast potřebujeme o vás motivační dopis a portfolio vybraných prací. Designéry každý ročník vybírá odborná porota a klíčové je dodat výběr prací jako reference pro soutěž, ne jen odkaz na web. Potřebujeme vědět, jak přemýšlíte nad prostorem, materiály a reklamou a jestli máte relevantní reference. Soutěž není oborově omezená, zúčastnila se ilustrátorky, architekti. produktoví designéři, sklářky, kodéři i grafičtí designéři.
Jak probíhá spolupráce s jiným městem?
Zaškolíme místní spolek a předáme mu instrukce. Můžeme poskytnout podklady pro vizuální styl nebo si to místní mohou udělat po svém. Totéž se týká programu a obsahu, chceme, aby se soutěž rozvíjela organicky na míru místním lidem. Soutěž se jmenuje Výloha roku a pokud organizátoři dodrží několik základních principů, vítěz postoupí do celostátního finále WINDOW POP DESIGN AWARD v Brně. Věříme, že drobní podnikatelé jsou místními hybateli a zaslouží si, aby jejich příběh byl vidět. Chystáme také mezinárodní spolupráci a proto je název finále v angličtině. 
Kolik soutěž stojí?
Pokud chcete soutěž dělat ve svém městě, rádi vás provedeme vším, co to obnáší. Zprostředkujeme time-management, rozpočet, strategie propagace a časový plán, zásady komunikace a krizový management. Nechceme žádný licenční poplatek, ale potřebujeme pokrýt náklady na několik školení pro místní a pomoc s organizací prvního ročníku. Proto projekt potřebuje podporu radnice nebo nějaký jiný zdroj financování, který musí zajistit místní organizátor. Další ročníky necháme soutěž žít vlastním životem a pozveme vítěze na finále v Brně.

Podívejte se na poslední ročník projektu, kde jsme propojili pět týmů

WINDOWPOP_DESIGN_AWARD_2023_DESIGN_CIZMAR_DUGELOVA_-FOTO_viola_hertelova_01
WINDOWPOP_DESIGN_AWARD_2023_DESIGN_MIKOLASKOVADROBNA_-FOTO_viola_hertelova_01
WINDOWPOP_DESIGN_AWARD_2023_DESIGN_NOVAVITA_-FOTO_viola_hertelova_09
DSC08698
WINDOW_POP_VYCHAZKA_MOTMOT_FOTO_KAROLINA_KADLCAKOVA_15
DSC09004
WINDOWPOP_DESIGN_AWARD_2023_DESIGN_Kadlcakova_Sixtova_-FOTO_viola_hertelova_01
DSC08614-1
Datovy-zdroj-7

Jsme pravá ruka všech starostů i městských architektů, kteří chtějí pro svá města udělat maximum. Místo, kde žijeme, nám může sílu dávat nebo naopak vzít. My se staráme o to, aby nás města dělala silnější.
 

Dobrá praxe, úspěchy, inspirace. Odebírejte novinky ohledně kultivace jednou za dva měsíce